27. oktoober 2008

Labas!

Et ma olen nüüd kaks korda järjest Leedus käinud, siis olen ära õppinud mingi koguse leedukeelseid väljendeid. Tegin neist nimekirja, ja panin siia kirja, iseenda jaoks, et oleks kust enne järgmist Leedu reisi vaadata (kirjapildi õigsuses pole ma sugugi kindel). Tervitused lähevad Arlisele, kes minuga koos Leedu teatud aspekte fännib.

Esiteks, standardfraasid:
Tere (labas), aitäh (aciu), ma ei räägi leedu keelt (aš nekalbu lietuvieškai), ma ei saa aru leedu keelest (aš nesupprentu lietuvieškai), terviseks (i sveikata), palun arve (prošu saskaita).

Teiseks, liiklemist puudutav:
bussijaam (autobusu stotis), raudteejaam (geležinkelio stotis), tänav (gatve), vasak (kaire), parem (dešine), baar (baras), kohv (kava), kohvik (kavine).

Kolmandaks, varia:
Ma armastan sind (aš miyli tu). Ikka võib ju vaja minna. Onju, Arlis!
Ma armastan moosi (aš miylu uogiene). Seda oletatavasti ei lähe vaja. :)
Raudse hundi tänav (Geležino Vilko gatve). Kui Rooma linnal on Romuluse, Remuse ja emahundi legend, siis Vilniusel on Gedyminase ja rauast hundi legend. Mis meil on? Ülemiste hallvanake? Tartu vaim? Igav. Vaat karujõuga suurvürst ja rauast hunt, see on juba midagi.

Ja lõpetuseks üks täiesti kasutu väljend: "Swedbank" - naujas "Hansabanko" vardas. Nüüd siis teate.

Kommentaare ei ole: