28. juuni 2006

Lootusetu teadlane?

Mary Frank Foxi uuringu (1983) kohaselt on produktiivne teadlane selline, kes vastab alljärgnevatele tingimustele. Vaatame siis kas mul on ka lootust.

A productive scientist...

is driven - jah (1 punkt)
has a strong ego - nope
has a history of acting autonomously - eriti mitte
plays with ideas - jepp (1 punkt)
tolerates ambiguity - jahh, väga. (1 punkt)
is at home with abstractions - jah, väga. (1 punkt)
is detached from non-scientific social relations - ei, ei kavatsegi.
reserves mornings for writings - tahaks küll jah. (0,5 punkti)
works on routinized problems - ei viitsi, igav.
is relatively young - noh, veel jah. (1 punkt)
went to a prestigious graduate school - eestis jah, maailmas ei. (0,5 punkti)
had a prestigious mentor - no keskmiselt (0,5 punkti)
is currently at a prestigious place of employment - nope.
has considerable freedom to choose their own problems - natuke. (0,5 punkti)
has a history of success - hee. ei ole veel.
has had previous work cited - nope, veel mitte.

7 punkti 16-st, see on vähem kui pool. Olukord on nukker?
Aga vaatame tulevikku: ütleme lähima kümne aasta jooksul on mul lootust võita juurde 6 punkti ja kaotada 1 (see nooruse punkt). See teeks siis 12 punkti 16-st. Edasi, tulevikku! Teadlase prime-time ongi tema neljakümnendates. Ja lõpuks: mul on kaks olulist omadust, mis on teadusmaailmas väga vajalikud: ma olen valge ja meessoost. Go me!

Kommentaare ei ole: