15. aprill 2010

Ümberlülitus

Mis saab, kui beduiin viia Gröönimaa jääväljadele? Või võtta Winnetou ja tõsta ta laupäevaõhtusesse ööklubisse Atlantis? Mis saaks siis, kui võtta mind Indoneesia idaotsast Paapua saarelt ja sõidutada mõne ööpäeva jooksul lennukite ja bussidega näiteks Las Vegasesse?

Ma millegipärast arvan, et sellised kontrastid peaksid tooma inimeses esile mingi sisemise olemuse. Mingi tugevuse, kui seda seal on. Usu, kui seal peaks seda leiduma. Põhioleku. Sellise mida muidu näha pole.

Saint-Exupery kirjutas oma "Inimeste maas" berberi hõimupealikest, kelle prantslased tõid Prantsusmaale, et neile demonstreerida tsivilisatsiooni imesid, lootuses et see muudab nad pehmemaks ja paneb prantsuse koloniaalvõimule alluma. Berberid vaatasid lennukeid, raadiosaatjaid, laevu, kraanasid ja linnu. Nad kehitasid selle kõige peale õlgu, sest nende sees oli usk jumalasse ja see oli nii suur, et see välispidiselt kogetud kontrast ei mõjunud nende peale.

See tinglik kõneviis mu esimeses lõigus oli tegelikult põhjuseta. Sest küsimus on täiesti aktuaalne. Mis saab, kui võtta mind Indoneesia idaosast Paapua saarelt ja sõidutada mõne ööpäeva jooksul lennukite ja bussidega Las Vegasesse? Sest siin ma olen. Las Vegases. Ja minus ei ole usku jumalasse, ma olen ateist. Mis siis nüüd saab?

10 kommentaari:

BlondVist ütles ...

tomateid ehk ikka saab kuskilt ... või kurke? :)

altroff ütles ...

"There's probably no God. Now stop worrying and enjoy your life!"

Atheist Bus Campaign

t. ütles ...

Ja me olime G'ga 12-18 Aprill sealsamas, põrgus, sinult laenatud rahaga tehtud toodet "reklaamimas". NAB 2010, LV messikeskuses.

Ei suutnud uskuda, et selline põrgu olemas on.

Ja äkki olid samal ajal sina seal.

T

t. ütles ...

...need kahe-kolmeliitrised kokteiliklaasid tuikuvate pekinägude kaelas - oo jaa, see kõikuv ja tukslev veemäng :D. Verine oli penoplastist ja kipsist põrgu.

tank ütles ...

Oh mees, oleksid võinud märku anda. Mul on hull igatsus oma inimeste järele!!
Ma elan sellest messikeskusest vast poole kiltsa kaugusel.
Kips ja plastpõrgust tuleb ka üks postitus, ma arvan.

t. ütles ...

Oh mees kui sa nüüd veel Best Western Mardi Gra's elad siis :), nii hull kokkusattumine kah vast ei saa olla.

Me korduvalt mõtlesime mis juhtuks sinuga kui sa oma reisilt Vegasesse satuks - nagu paneks tomati korraks keevasse vette.

tank ütles ...

Ei, seda siiski mitte. :)
Ma pesitsesin Stratosphere'i taga Sin City Hostelis. Linna odavaim, ma arvan.

Unknown ütles ...

Väga sürr oleks olnud sind kohata. Olime linnast üsna masenduses. Paar päeva tundus naljakas, aga siis tuli ängistus.Grand canyon veits leevendas.
Mõtlesime tõesti sinu rännakutele ja kadestasime sind, teamata ,et sa ise ka oled samas linnas :D

Unknown ütles ...

muide tomateid ja kurke ja kapsast ja laimi ja värskeid asju sai olematu raha eesti mingist mexico marketist kus aint kohalikud käisid, prügi lendas poe ees ja suht räämas oli väljast vaadates. TUleb vantsida ääre aladel.. siis leidus seal tükikesi päris elust.

Florian ütles ...

Ühesõnaga, Vegasesse minna keegi ei soovita jah :)