3. märts 2010

Miss Kuala Lumpur

Et tänavatel kõndimist on palju, kuulutasin välja väikese missivõistluse. Missikandidaadiks oli iga naissoost kohalik elanik, kes mulle vastu tuli. Et siin on põhiliselt kolme rassi esindajad: hiina, malai ja india, siis tegelikult kujunes sellest puhas rassidevaheline rebimine. Hiinlannadel oli muidugi tugev eelis, nad on ikkagi asiaadid. Nende rassilised tunnused on seda tüüpi nagu on Hollywoodi kassahittides eksootilistel kaunitaridel, eksole:


Malaid seevastu on veidi sellist filipiino-mikroneesia tüüpi, meenutavad natuke mingit pärismaalast kuskilt antropoloogiafilmist:


Ja indialastel polnud üldiselt mingit võimalust. Sest lihtsalt.. ei olnud noh.

Nii et hiinlannad ruulisid võistlust üldiselt täielikult, kuni, nagu ajaloos tihti juhtub, tuli üks inimene, ja muutis kõik. Malaid on enamasti moslemid, mis tähendab et naised kannavad hijab'i (halb) või pearätti (hea). Pildil olev neiu kannab hijab'i (halb). Aga pearätt on nende salarelv, sest pearättide vastu on mul Iraanist saadik kerge nõrkus. Ma ei oska seda seletada, võib-olla annab see mingi kultuurilise distantsi aura, ma ei tea. Aga pearätt minu jaoks töötab väga võimsa iluesemena. Paraadoksaalsel kombel, sest selle ettenähtud funktsioon on ju naise ilu varjata, eksole.

Aga ühesõnaga missivõistluse võitjaks sai malai neiu, kes väljus eile õhtul umbes 21 ajal kohaliku aja järgi Berjaya Times Square ostukeskusest, kandis rohelist hõbedase palistusega pearätti, oli lühike ja õbluke ja kõndis niimoodi hõljuvalt, mis sobib kenasti tema kauge ja eksootilise kuvandiga. Palju õnne võitjale. Pilti mul temast pole, nii et peate ise ette kujutama.

Sellega kuulutasin ma missivõistluse lõppenuks ja läksin kalu vaatama. Kaladest tuleb juttu järgmises postituses.

1 kommentaar:

Tanelr ütles ...

see rätikandmise eelnõu on ilmselt tehtud naiste ilu ühtlustamiseks.